Eleştirmenin Not Defteri

27 Aralık 2011 Salı

SENDEN UZAKTA... AMA SANA ÇOK YAKIN

 
 
 
 
 
 
 
Aldığın her nefeste
İçine çektiğin ben olacağım
Seni her düşündüğümde
Isınacak ısınacak
Bulutlara çıkacağım.
Sonra yağmur olup yağacak
Üzerine akacağım…
Gündüzleri güneş besleyecek beni
Geceleriyse ay…
Her dolunayda yanında olacağım senin
Gözkapaklarından süzülüp
En güzel düşlerin olacağım.
Bazense bir kuş olacağım
Sana dalından bakan.
Bazen şirin yüzlü üzgün bir köpek yavrusu,
Bazen dimdik ayakta, koca bir çınar ağacı.
Sonbaharda yapraklarımı dökeceğim üstüne
Yazın senin gölgen olacağım…
Aldığın her nefeste
İçine çektiğin ben olacağım…
Senden uzakta
Ama sana çok yakın…

Burak Göral
Not: Bu şiir aslında bunun yaklaşık 10 katı uzunluğunda olan ve yaklaşık 15 yıl önce eşime yazdığım bir şiirin kısa bir versiyonudur... Şiirin bu hali "Beni Unutma" filminin senaryosunda kullanılmıştır...

27 yorum:

  1. çok güzel bir şiir her okuduğumda içindeki duyguyu vücudumun her hücresinde hissediyorum...emeğinize yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim... Benim için özel bir şiirdir...

    YanıtlaSil
  3. muhteşem bir şiir. aşklarını çok çok iyi anlatan ve aslında aşkın şimdiki dünyadaki unutulmuş anlamını anlatan bir şiir...

    YanıtlaSil
  4. Şiirin devamını merak ettim, gerçekten çok güzel

    YanıtlaSil
  5. filmde ilk duyduğumda çok etkilenmiştim, ağlamıştım. Ve sonra, yine yeniden etkilenip ağlıyorum. Mükemmel bir şiir, duyguların bu kadar iç içe ve samimi olduğu. Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim Didem, Meltem, Büşra ve İrem Hanım... Belki bir gün tamamını da yine buradan yayınlarım... Bayağı uzun bir şiirdir ve daha da acıklıdır doğrusu.. Umarım bu şiirdeki ya filmdeki Sinan gibi duygulara sahip insanlar hep çıkar karşınıza... Çünkü Sinan hayatının şiirini Olcay sayesinde buluyor ve hiç ezber yeteneği olmasa da bu şiiri ona hediye ediyordu... Bu ülkeye kesinlikle daha çok Sinan lazım...!

    YanıtlaSil
  7. Bir şiir bir filme bu kadarmı uyum sağlar abicim naptın sen ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkür ederim... Bu başlık bu blogun en çok okunan başlığı... filmdekiyle benzer duygularla yazılmıştı doğrusu...

      Sil
  8. mükemmel bir film ve şiir beni benden alıyor keşke devamınıda görme şansımız olsaydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Selin hanım... Şiirin uzun versiyonunu da inşallah burada yakın bir zamanda yayınlayacağım... Biraz fazla uzun da... :)

      Sil
    2. Filmi yeniden izledim ve ilk izledigimden farksiz degil yuregime dokunusu.. Bir kadini nasil duygulandiriyorsa eminim karsi taraf gozuyle izleyen erkekler icin de oyle.. Benim icin de son olmadi o hikaye diger yarisini gormeyi kaldigi yerden cok isterim.. Ve o siir lutfen yayinlayin..

      Sil
  9. Filmi şimdi izledim bitirdim.
    Film merakım çok fazladır,özellikle romantik konulu ama bu film gözümden kaçmış.
    Gözüm körmüş resmen..
    Bayıldım bittim,şu an bunları yaş dolu gözlerle yazıyorum.
    İnanın ellerinize yüreğinize sağlık çok güzel bir film..
    Tam bir sinan kadar olamasamda , %60 sinandım ve % 40 aldatılan bir olcaydım..
    En kısa özetim bu olurdu heralde.
    Şiire gelince göz yaşları kadar gerçek bir anlatım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmle ne güzel bir duygusal bağ kurmuşsunuz... Keşke filme konulamayan sahneleri de içeren bir versiyonu da olsa da izleseniz... Ben son kurguda çıkarılan sahneleri blogumda yayınladım yine de... Sol tarafta "beni unutma" sekmesine tıklarsanız bazı kesilmiş sahnelerin senaryoda hallerini bulabilirsiniz...
      Tekrar çok teşekkür ederim bütün bu güzel duygularınız için...

      Sil
    2. taladro da şarkısında kullandı bu şiiri ben de oradan biliyorum çok güzel cidden

      Sil
  10. Ya arkadaş ne hissettinizde yazdınız bu şiiri anlamıyorum ki ancak bi aşk yapar zaten bunu bu şiirin bu kadarına bu yorumlar geliyorsa tammına ne derler acaba? Harika bir şiir tebrik ederim yalnız lütfen şiirin tamamını da paylaşın :)

    YanıtlaSil
  11. mükemmel bir şiir tebrik ediyorum üstadım

    YanıtlaSil
  12. bence sen hayattan bir adım öne geçmişsin kalemi saglık

    YanıtlaSil
  13. şiirin tam metnini yayınlarsanız sevinirim çok güzel gerçekten yüreğinize sağlık. Edebiyat öğretmeni.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba filmi şimdi izledim kalemınıze saglık harika bır şiir devamını da yayınlayabılırmısnız okumayı cok isterım

    YanıtlaSil
  15. Şiirin hepsini yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  16. Şiirin hepsini yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  17. Gerçekten şiir size mi ait peki beni unutma filminden kullanirlarken size sordualr mı lutfen siirin tamamini yayinlarmisiniz

    YanıtlaSil
  18. merhaba, iki sorum bir teşekkürüm olacaktı. şiirin uzun versiyonu paylaşmayı düşünmez misiniz? ve bu şiiriniz hangi şarkılarda geçiyordu (taladro'nunki hariç bir şarkıda arkadaşım duymuş ama bulamıyoruz bir türlü...) ?

    hissettiğiniz, aktardığınız ve hissettirdiğiniz içinse teşekkürüm.

    sevgiyle..

    YanıtlaSil